گیاهان مناسب روف گاردن

از چه گیاهانی برای روف گاردن استفاده کنیم؟

قبل از طراحی و اجرای فضای سبز حتما باید بررسی شود که متناسب با آب و هوای موجود در محل و خاک استفاده شده در پشت بام چه نوع گیاهی به صلاح می‌باشد.

به صورت کلی اگر پشت بام ساختمان در حالتی قرار دارد که نور کافی به آن می‌تابد می‌توان از گیاهانی استفاده کرد که در مقابل نور خورشید لذت بیشتری می‌برند. مورد دیگری که باید دقت کافی به آن داشت مقاومت گیاه در برابر باد و باران می‌باشد یعنی اگر پشت بام در مکانی قرار دارد که در معرض باد و باران شدید قرار دارد نمی‌توان از گیاهانی استفاده کرد که استحکام و مقاومت کمتری دارند.معمولاگیاهان مفید برای این کار باید نسبت به خشکی و گرما و باد، میزان تحمل بیشتری داشته باشند. بنابراین این گیاهان باید بتوانند بطور دائم در کنار گیاهان زراعی زندگی کنند. همچنین باید نسبت به نگهداری در گلدان مقاوم‌تر باشند.

 

گیاهان مناسب روف گاردن

شاخ و برگ گیاهان و درختان باغ بام

نکته دیگری که در مبحث گیاهان مناسب برای روف گاردن جا دارد مطرح شود میزان رشد گیاهان و درختچه‌های تزیینی می‌باشد، اگر در فضای پشت‌بام از گیاهانی استفاده شود که رشد سریعی دارند و به سرعت در معرض آفتاب بزرگ می‌شوند، این مسئله موجب خواهد شد که مالک با فاصله زمانی کوتاهتر مجبور شود آنها را کوتاه کرده و شاخ و برگ‌های اضافی را حذف نماید و این موضوع علاوه بر ایجاد زحمت و هزینه ظاهر کار را نامطلوب جلوه می‌کند.

گیاهانی که رشد کمتری دارند مانند ماگو، سرو و سرو با برگ‌های سوزنی شکل در برابر باد بسیار مقاوم هستند. گیاهانی که دارای رشد آهسته مانند هامیلز، فستوکا،گلوکا، لاوندر و یونیونوس که به راحتی در گلدان ها نگهداری می‌شوند، مناسب کاشت و بهره برداری در روف گاردن هستند. رابین و فوتینیا قرمز نیز در کنار هم به خوبی جلوه زیبایی خلق می‌کنند. قرار گرفتن این درختان و گیاهان در معرض باد و گرما یکی از مشکلات کاشت گیاهان در روف گاردن است، البته این مشکل با ایجاد یک داربست رفع می شود که به عنوان یک موضع شکست باد عمل می‌کند.

درختان و گیاهان زینتی

درختچه های  زینتی از جمله مدرن‌ترین و محبوب‌ترین گیاهان مورد استفاده هستند که رشد خوبی در زمین‌های کشاورزی دارند. بوته‌‌هایی را می توان برای روف گاردن انتخاب کرد که بتوانند هرس را تحمل کنند، اما ترجیحا باید همیشه ‌سبز باشند تا در طول سال از تماشا ی آنها لذت ببرید. درختان برگریز و بوته‌ها در فصول سرما و گرما و باد، بیشتر در معرض سوختن و برگریزان قرار دارند که از میان این درختان می توان به درخت همیشه ‌بهار اشاره کرد.

از کدام گیاهان برای روف گاردن باید اجتناب کرد؟

شما برای راه اندازی یک روف گاردن باید مطالعه دقیق در مورد گیاهان داشته باشید. تمام جوانب را بررسی کنید و سپس نسبت به کاشت و نگهداری از آنها در باغ بام اقدام نمایید. از میان گیاهانی که باید از آنها اجتناب کرد می‌توان به آیسر ژاپنی و سرخش اشاره کرد. برگ‌ های این گیاهان بسیار مستعد سوختن و شکستن در مقابل باد و گرما هستند. سرخس‌ها و بامبو از جمله گیاهانی هستند که به آبیاری زیاد نیاز دارد در صورتی که از آنها مراقبت نشود، خیلی سریع خشک می‌شوند. برخی از گل‌های آپارتمانی که در تراس‌ها استفاده می‌شوند و نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی ندارند، نیز می‌توانند در روف گاردن مورد استفاده قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

تماس با ما

bagh nama

آدرس: تهران-پاسداران-بلوار پناهی نیا-پلاک 144/2-طبقه 4-واحد 23

شماره تماس: 8557 673 0939