روف گاردن

روف گاردن چیست؟

تعریف روف گاردن:


روف گاردن یا بام سبز به پشت بام‌هایی از ساختمان اطلاق می‌شود که تمام یا قسمتی از آن با گل و گیاه پوشیده شده باشد.

امروزه المان‌ها و متریالی که در این حوزه استفاده می‌شود تنوع بیشتری پیدا کرده است و در روف گاردن‌های جدید بنا به درخواست مشتری از آلاچیق‌، آبنما، پرگولا، مجسمه، آتریوم و غیره هم استفاده می‌شود.

 

روف گاردن

مزایای روف گاردن:


1- همانگونه که می‌بینیم با گسترش شهرنشینی و تراکم جمعیتی، انسان‌ها بیش از پیش از طبیعت و محیط زیست پیرامون خود فاصله گرفته‌اند؛ لازم به ذکر است که طبق استاندارد محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) سرانه متعارف و قابل قبول فضاهای سبز شهری برای هر نفر 20 تا 25 مترمربع می‌باشد که این عدد طبق مطالعات و بررسی‌های وزارت مسکن و شهرسازی، در شهرهای ایران بین 7 تا 12 مترمربع برای هر نفر است، با وجود این، در شهرهای مختلف کشور نیز این رقم، با توجه به ویژگی‌های متفاوت جغرافیایی و اقلیمی آنها، با اختلافاتی همراه است. این کاهش ارتباط با محیط زیست و فضای سبز موجب عوارض جسمی و روحی زیادی در درازمدت بر فرد می‌شود و شادابی و نشاطی که هر فرد برای زندگی بهتر نیاز دارد کم رنگ‌تر می‌گردد؛ یکی از اهداف ما این است که بتوانیم طبیعت و محیط زیست را به انسان‌ها نزدیکتر نمائیم و بیشتر از این نعمت الهی بهره‌مند شویم و از زیبایی بصری و آرامش روحی‌ای که در ذات همنشینی با طبیعت نهفته است استفاده کنیم.


2- یکی از مسائلی که امروزه در کلان شهرها تبدیل به معضل جدی شده است هوای ناسالم و آلوده‌ای است که بسیاری از افراد ساکن در این شهرها را با مشکل جدی تنفسی و ریوی مواجه می‌سازد و این مشکل برای سالمندان و کودکان اثرات بیشتری بدنبال دارد. به همین منظور با توجه به محدودیت مکانی‌ای که برای ایجاد فضای سبز در شهرهای بزرگ می‌باشد، به عنوان یک شهروند شاید مناسبترین راه‌حل در راستای داشتن هوای پاک، تبدیل ‌بام‌ ساختمان‌ها به گیاهان و درختچه‌هایی است که سهم بسزایی در تسویه هوای محیط اطراف دارند.


3- روف گاردن با لایه ای که از فضای سبز، سنگ و چوب بر روی پشت بام ایجاد می‌کند باعث می‌شود که هم در زمستان و هم در تابستان انرژی کمتری از ساختمان هدر رود و از این جهت، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر محیط زیستی اثرات مثبت درخور توجهی دارد.


4- کسانی که در زمینه خرید و فروش ساختمان فعالیت می‌کنند می‌دانند که ساختمان‌هایی که دارای روف گاردن می‌باشند به نسبت ساختمان‌هایی که در آنها روف گاردن کار نشده است مشتری و قیمت بیشتری دارند و معمولا با استقبالی که از طرف مشتریان صورت می‌گیرد متراژ این نوع از ساختمان‌ها با قیمت بالاتری خرید و فروش می‌شود.

روف گاردن

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

تماس با ما

bagh nama

آدرس: تهران-پاسداران-بلوار پناهی نیا-پلاک 144/2-طبقه 4-واحد 23

شماره تماس: 8557 673 0939