تراس گاردن

زندگی شهری و آپارتمان نشینی روز به روز در حال پیشرفت است و همین امر باعث شده است که کمبود فضای سبز به شدت حس شود. آپارتمان های امروزی اغلب از داشتن حتی یک فضای کوچک مانند حیاط نیز محروم می‌باشند. تنها مزیتی که این خانه ها دارند، داشتن بالکن یا تراس است، که می‌توان با کمی ذوق و خلاقیت آن را به فضایی سبز، شاد و مفرح تبدیل کرد.

تفاوت تراس و بالکن:

معادل فارسی تراس در فرهنگ ایرانی همان بهار خواب است؛ معادل فارسی بالکن ایوان کوچک است که نه تنها دارای سقف بوده بلکه از یک تا چند طرف به بیرون باز بوده و به فضای اطراف دید کافی دارد. امروزه بالکن یا تراس به فضایی در آپارتمان ها اطلاق می‌شود که از آن استفاده های متعددی می کنند اعم از نشستن،قدم زدن،استراحت ، اوقات فراغت.

آشنایی با تراس گاردن:
تراس سبز یا تراس گاردن از جمله روش های طراحی تراس می‌باشد. شما می‌توانید با ساخت تراس سبز یک فضای آرامش بخش و دوست داشتنی برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت خود در محیط خانه داشته باشید. تراس سبز را می‌توان با چند حرکت ساده ایجاد کرد، و یک فضای نه‌چندان کارآمد را به یک محل مناسب برای پرورش گل و یا حتی سبزیجات مورد علاقه خود تبدیل کرد.

در کشورهای پیشرفته بیشتر افراد تراس را به محلی برای رشد و پرورش انواع گیاهان و سبزیجات مورد علاقه تبدیل می‌کنند. البته در کشور ایران نیز این مسئله به دلیل نبود یا کمبود فضای سبز به خوبی جا باز کرده و روزانه به تعداد افرادی که مشتاق هستند تا تراس یا بالکن منزل را به فضایی برای رشد گیاهان و سبزیجات تبدیل کنند افزوده می‌شود.

 

 

 

طراحی تراس گاردن:
امروزه طراحی تراس گاردن به یک فعالیت حرفه ای تبدیل شده است و شرکت های متعددی در این زمینه مشغول به کار هستند. این روزها طراحی تراس گاردن ویلاها و آپارتمان‌ها یکی از اصلی‌ترین فعالیت های معماری و مهندسی به شمار می‌رود. شما می‌توانید بالکن آپارتمان یا ویلای خود را، خودتان به راحتی تغییر دهید‌‌‌‌؛ ‌‌‌اما اگر می‌خواهید این عمل به صورت حرفه ای و استاندارد انجام شود بهتر است با کارشناسان ما در ارتباط بوده و از آنها مشورت بگیرید.

طراحی و اجرای تراس گاردن:
طراحی و اجرای تراس گاردن دارای چند مرحله کلی می‌باشد که به شرح زیر است:
1)مرحله اول: اعزام کارشناسان برای بررسی مکان مورد نظر
2)مرحله دوم: طراحی تراس توسط معماران و طراحان حرفه ای شرکت
3)مرحله سوم‌: پذیرفتن طرح ارائه شده توسط شما و اجرای طرح بر روی تراس

مزایای تراس گاردن:

افزایش فضای سبز

کاهش آلودگی هوا

عایق صوتی

تصفیه هوا

کاشت سبزیجات

افزایش فضای سبز:علاقه به طبیعت و فضاهای سبز همیشه در وجود همه ما بوده است اما به دلیل محدودیت های کاری، اجتماعی و… مجبور به دوری از طبیعت و تحمل زندگی در کلانشهر ها بوده ایم . از این رو یکی از راه های تحقق رویای بهره مندی از طبیعت سرسبز در زندگی شهری استفاده  درست و مستمر از فضاهایی مثل تراس و وقت گذاشتن برای طراحی ایده آل آن است. همچنین می‌توان اشاره کرد، اگر تراس شما از متراژ بالایی برخوردار باشد، می‌توان به راحتی آن را مانند روف گاردن به مکانی برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه تبدیل کرد.

کاهش آلودگی هوا:با افزایش فضای سبز و مطبوع شدن آب و هوای منطقه از آلاینده های محیطی دور خواهید بود

عایق صوتییکی از مشکلات فضاهای شهری به خصوص خیابان های بر تردد سلب آرامش ساکنین است شما می توانید با ایک ایده ی خلاقانه و طراحی تراس گاردن زیبا از سرو صدای محیط اطراف منزل جلوگیری کنید.

تصفیه هوا:تصفیه هوای منازل و جلوگیری از ورود آلاینده های هوا به منزل از جمله مزایای تراس گارن است با انتخاب گیاهان مناسب و آبارتمانی به چرخش هوا و افزایش رطوبت هوا کمک شایانی می کنید.بزرگترین و مهم ترین مزیت تراس گاردن علاوه بر پاک سازی هوا، این است که شما دارای یک محل دوست داشتنی و آرامش بخش هستید که می‌توانید اوقات فراغت خود را در آن سپری کنید.

 

کاشت سبزیجات در تراس گاردن:تراس سبز می‌تواند مکانی نیز برای رشد و پرورش گیاهان مورد علاقه شما نیز باشد. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که ساخت تراس گاردن اصلا کار دشواری نیست و تنها به کمی ذوق و خلاقیت نیاز دارد.درصورتی که تمایل به کاشت سبزیجات کاملا طبیعی و بهداشتی داشته باشید مانند گذشته که هر خانواده در باغچه حیاط ویلایی سبزیجات موردنیاز خودش را کشت میکرد، میتوانید با استفاده از گلدان های مخصوص طبقاتی که حداکثر سطح کاشت را در طبقات دارد سبزیجات مورد نیازخود را بکارید. سبزیجاتی از قبیل ریحان ، نعناع،تره،جعفری،شاهی و… درواقع سبزی خوردن خانواده را در تراس منزل به صورت کاملا طبیعی و زیر نظر خودتان پرورش دهید. بسته به نوع سبزیجات و گل های مورد علاقه تان، عمق و اندازه گلدان ها را در نظر بگیرید. زیرا گیاهان مختلف دارای ریشه ها با عمق های متفاوت می باشند. بنابراین باید با دقت انتخاب کنید که کدام گیاه و سبزیجات در گلدان قرار می گیرند. توصیه می شود در چند نوبت گیاه کاشته شود تا به طور همزمان بالغ نشود.

المان های قابل استفاده در تراس سبز:
در طراحی تراس سبز از المان های مختلفی می‌توان استفاده کرد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت؛ بهتر است برای ساخت تراس گاردن با متخصصین شرکت ما در ارتباط باشید تا به صورت حرفه ای طرح تراس شما را با المان های متنوع و زیبا طراحی کنند.

انواع المان ها
فلاورباکس یا گلدان: یکی از المان های تاثیر گذار در ساخت تراس گاردن است که به شما این امکان را می‌دهد تا گل و گیاهان مورد علاقه خود را در آن کاشته و از رشد و نمو آنها لذت ببرید.

کفپوش: در کف سازی می توانیم از متریال های مختلفی استفاده کنیم اعم از چمن طبیعی و مصنوعی،چوب،چوب پلاستیک،قلوه سنگ و…   کفپوش چوب پلاستیک یکی از پرطرفدارترین کفپوش ها برای تراس و گزینه ای مناسب برای آن می‌باشد؛ زیرا دارای طول عمر بالایی است و اینکه به راحتی تمیز می‌شود و نیز هارمونی خاصی با سایر المان های موجود در تراس ایجاد می‌کند.مهندسین طراح ما به شما کمک می کنند تا بهترین و کاربردی ترین انتخاب را برای کف سازی داشته باشید.

مبلمان: یکی از بهترین و تاثیر گزارترین المان هایی که در طراحی تراس شما نقش دارد، مبلمان است؛ حتی می‌توان گفت که اصلی ترین آنان نیز هست، زیرا که شما برای استراحت یا گذراندن وقت خود در تراس نیاز به جایی برای نشستن دارید و تنها مبلمان می‌توانند این نیاز شما را بر طرف کند.بهتر است از صندلی  و میزهای تاشو استفاده کنید تا در فصولی که به آن نیاز ندارید بتوانید جمع کنید درصورتی که میز و صندلی مورد استفاده در تراس گاردن قابلیت نصب بر روی دیوار را داشته باشد مناسب تر است.

نرده چوبی: نرده چوبی از المان هایی محسوب می‌شود که در طراحی بالکن از اهمیت بالایی برخوردار است. نرده ها علاوه بر جان پناه، تاثیر به سزایی در زیبایی تراس گاردن شما دارد.

دیوار سبز: دیوار سبز نوعی دیوار است که به شما امکان کاشت گیاهان سبز و یا گل های پیچکی را می‌دهد. ساخت این دیوار و کاشت گیاهان مناسب برای آن، تاثیر به سزایی در سرسبزی و ایجاد حس مثبت در شما خواهد داشت و به این صورت می‌توان تراس را به بهترین شکل سرسبز و زنده کنید.

باربیکیو: طراحی باربیکیو در تراس ملزم فضای باز معقول می‌باشد اگر شماهم تراس بزرگی دارید و علاقه مند به طبخ کباب، ماهی  و سبزیجات هستید می توانید فضای کوچکی را به باربیکیو اختصاص دهید.

چتر فضای باز برای فصل تابستان که شدت تابش نور خورشید بیشتر است استفاده از سایه بان در فضای باز امری ضروری به نظر می رسد با کمک طراحی های مدرن می توان به فضای باز متفاوت و خاصی دست یافت.این چتر ها می توانند بعد از غروب خورشید با گرمایی که در طول روز کسب کرده اند یک عصر دلنشین را برای شما بسازند. 

آبنما: آب رمز حیات و نشاط است. وجود یک آبنمای خانگی می تواند محیط مطلوب و شادابی برای شما فراهم کند.اگر از آبنمای قابل حمل استفاده کنید می توانید در فضاهای داخلی منزل ،تراس،روف گاردن،حیاط از آ بهره ببرید.

مقاله ی آشنایی با انواع آبنما 

همه ی این المان ها در تراس سبز قابل استفاده هستند و بستگی به امکانات و مساحت و سلیقه ی مشتریان دارد که به چه نحوی از تراس گاردن خود می خواهند بهره بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

تماس با ما

bagh nama

آدرس: تهران-پاسداران-بلوار پناهی نیا-پلاک 144/2-طبقه 4-واحد 23

شماره تماس: 8557 673 0939