انواع آبنما

 

آبنماها یکی از اجزائی هستند که می‌تواند زیبایی محوطه را به طرز چشمگیری افزایش دهند. آبنماها داری اشکال، جنس و مدل های مختلفی می‌باشند که شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود، آبنمای دلخواهتان را انتخاب کنید.

1-انواع آبنما

آبنمای صخره ای و یا آبشار صخره ای

آبنما صخره ای و یا آبشار صخره ای به آبنمایی گفته می شود که در تهیه آن از سنگ و سیمان و مصالح ساختمانی استفاده شده باشد و این مدل از آبنماها بیشتر در باغ ها و فضاهای باز و وسیع مورد استفاده قرار می گیرد.

آبنمای مدرن

آبنما مدرن آبنمایی است که به صورت آماده و راحت در استفاده تهیه شده است و به آبنما هایی اطلاق می شود که طبق نیاز روز و مدلهای جدید طراحی و تولید شده اند. این دسته از آبنما شامل آبنما های جدید واز نظر طراحی  متفاوت می باشند و بسیار راحت مورد استفاده قرار میگیرند. آبنماهای زیر جزو آبنما های مدرن می باشند

آبنمای ریتمیک

 آبنمای ریتمیک یا موزیکال آبنمایی است که با نت های موزیک آب را به بالا و پایین پرتاب و رقص آب زیبایی را ایجاد می کنند.

آبنما دیواری

خود شامل انواع آبنما می باشد که عبارتند از آبنما پرده ای ، شوتر و … . این نوع از آبنماها روی دیوار طراحی و اجرا می شود..

آبنمای مه پاش

آبنما مه پاش با ایجاد فضایی پر از مه و با استفاده از نازل های مخصوص مه ساز عملکردی متفاوت از سایر آبنما ها دارد . این آبنما ها بیشتر برای گلخانه ها و فضاهایی که سطح رطوبت بالا در آنها ملاک مهمی است استفاده می شود. می توان آبنما مه پاش یا مه ساز را با انواع آبنما های دیگر ترکیب کرد و طرح های جالب و ابتکاری بوجود آورد.

 آبنمای پرده ای

این آبنما، نوعی پرده سینمایی است که تصویر مورد نظر را بر روی خود به نمایش می گذارد. این تصویر روی قطرات آب که از سیستم های مختلف عبور می کنند نقش می بندد. این آبنما برای محیط های دارای سقف مناسب است و دارای ویژگی تغییر نور و رنگ نیز می باشد. این آبنما از مدرن ترین آبنما های موجود در بازار می باشد و تکنولوژی بسیار بالایی برای تهیه آن در نظر گرفته شده است

2-هنگام خرید آبنما به نکات زیر توجه داشته باشید:

جنس:
آبنماها جنس های مختلفی اعم از سیمان، سنگ، (به خصوص مرمر و گرانیت)، پشم شیشه، سرامیک فلز و……. دارد. انتخاب جنس آبنما بستگی به بودجه شما دارد.
هر آبنما مزایا و معایب خاص خودش را دارد، برای مثال پشم شیشه سبک و سنگ و سیمان با دوام هستند.
کیفیت و شکل ظاهری آبنما از اولویت هایی است که هنگام خرید باید به آنها توجه کنید. بعضی آبنماها محکم‌ترند، مانند آبنمای فلزی، اما فلز هنگام تماس با آب به خصوص در فضای باز زنگ می‌زند.

 

اندازه:
اندازه آبنما بستگی به اندازه محوطه شما دارد. آبنماهای زیادی با اشکال مختلف مانند مکعب، کره، کاسه، گلدان، کوزه و…….. وجود دارد که هر یک شخصیت خاصی به باغ یا حیاط شما می‌دهد. مدل دیگری از آبنما وجود دارد که به آن آبنمای دیواری می‌گویند که در عین کم جا بودن می‌تواند تکمیل کننده طرح باشد.

مدل:
آبنماها مدل‌های متنوعی دارند مانند: تزئینی، ساده، مدرن، آبشار و……. . آبنماها باید با توجه به سبک باغ انتخاب شوند تا بتوانند زیبایی چشم‌نواز خود را به نمایش بگذارند.

مکان:
محل قرارگیری فواره بستگی به عوامل و شرایط مختلف مانند طرح باغ، دسترسی به لوله کشی، دسترسی به برق و غیره دارد. آبنماها را می‌توانند در مرکز توجه و یا گوشه محیط و یا بر روی دیوار تعبیه کرد، این موضوع بستگی به سلیقه شما دارد. و در آخر اینکه هنگام انتخاب محل قرار گیری آبنما، باید مسائل ایمنی را نیز در نظر بگیرید.

ایمنی:
هنگام خرید آبنما حتما کودکان خود را در نظر داشته باشید. خطرهای متعددی مانند برق گرفتگی و غرق شدن همواره از مواردی است که کودکان و حیوانات خانگی را تهدید می‌کند.

نگهداری :
آبنماها نیاز به نگهداری دارند که بعضی کمتر مانند آبنمای سیمانی، و بعضی بیشتر مانند آبنمای فلزی. آبنمای فلزی را نباید هنگام سردی و زمستان به حال خود رها کرد، بلکه باید آب داخل لوله های آن تخلیه و خشک شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

تماس با ما

bagh nama

آدرس: تهران-پاسداران-بلوار پناهی نیا-پلاک 144/2-طبقه 4-واحد 23

شماره تماس: 8557 673 0939