آبنما و تزئین دکوراسیون تراس گاردن

آّب عنصری است که با همه حواس پنج گانه انسان سر و کار دارد. این عنصر از دیرباز در زندگی انسان ها نقش بسیار مهمی داشته و همیشه جز, ثابتی از آن به شمار می رود. تاثیر آب بر معماری و استفاده آن در فضای زندگی انسان تثبیت شده است. امروزه به دلیل کمبود فضای لازم، آب نقش سابق خود را در زندگی افراد از دست داده است. حوض هایی که در قدیم در حیاط هر خانه ای به چشم می خوردند، استخرهای بزرگ که همیشه پرآب بودند و جوی های روانی که از گوشه تا گوشه فضا امتداد داشتند، امروزه جای خود را به تعاریف مدرنی از آبنما داده اند.

آب نما های امروزی اکثرا با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارند و فضای کمی که برای ایجادشان در دسترس است، تعریف دیگری پیدا کرده اند.

وجود حوض در معماری سنتی ایرانی نشان می‌دهد استفاده از این المان برای دکوراسیون همیشه در بین ایرانیان محبوب بوده است.طراحی و اجرای آبنمای زیبا برای تراس گاردن یا روف گاردن، امر غیرممکن و سختی نیست و می‌توان به راحتی آن را در دکوراسیون استفاده کرد .آبنما را می‌توان باتوجه به ویژگی‌های محل نصب، شکل، نوع و اندازه آن انتخاب یا طراحی کرد.  

انواع طرح های آبنمای خانگی

آبنماها در دو نوع قابل ساخت و پیش‌ساخته شده وجود دارند; شما با توجه به فضا و بودجه خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید

آبنمای خانگی پیش‌ساخته

آبنمای پیش‌ساخته که اغلب از جنس فایبرگلاس هستند یک مدل پرطرفدارتر و محبوب است. زیرا در اندازه‌های متفاوت تولید می شود و می‌توان از آن‌ها به راحتی استفاده کرد. این آبنمای خانگی را می‌توان هم در چیدمان خانه ،تراس، گل‌خانه یا باغچه قرار داد.

مزایای انتخاب آبنمای پیش ساخته

  • برای خانه‌هایی که فضای کوچکی دارند انتخابی مناسب هستند.
  • مصرف آبنمای خانگی پیش ساخته،زیاد نیست.
  • می‌توان آنها را با هر سبک دکوری هماهنگ کرد.
  • قابل‌حمل هستند و می‌توانید آن‌ها را به خانه جدید ببرید
  • قیمت مناسبی دارند و نیازی به زیر ساخت ندارند.

ساخت آبنما

آبنماهای طراحی شده نسبت به آبنماهای پیش ساخته شده گران‌تر هستند و نیاز به زیرساخت دارند. این مدل آبنمای خانگی، طرح‌های متنوع‌تری دارند و بسیار زیبا هستند. برای ساخت آبنما حتما نیاز به ایزوگام و قیرگونی تراس و یا بام دارید. اینکار مانع نفوذ و سرایت آب و رطوبت به زمین می‌شود.

برخی از انواع آبنماها

مکان مناسب برای آبنما

انتخاب مکان مناسب برای آبنما ،بسیار مهم است. آبنما علاوه بر زیبایی و انتقال حس خوب به خانواده باید با دکور تراس شما هم هماهنگی داشته باشند.باید در هنگام انتخاب مکان آبنما به قرارگرفتن آن‌ها در قسمتی از تراس گاردن که خطرناک نباشد دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

تماس با ما

bagh nama

آدرس: تهران-پاسداران-بلوار پناهی نیا-پلاک 144/2-طبقه 4-واحد 23

شماره تماس: 8557 673 0939